นโยบายการจัดการความรู้ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ 1.ให้ใช้เครื่องมือการจัดการความรู้ผลักดัน คุณภาพคน และกระบวนทำงาน 2.ส่งเสริมการแลกเปลี่ยนประสบการณ์การทำงาน จากหน้างาน 3.ส่งเสริมให้มีเวทีเรียนรู้ร่วมกัน
อ่าน: 2075
ความเห็น: 4

How to make a good decision

How to make a sound decision

To make a good decision,

1. Evaluate the environment inside and outside an organization with real numbers.  Ask questions - lots of questions

2. Look for new opportunities that will create real growth and resources to support it

3. Drum up for supports where you must show benefits and costs

4. Pass proposal through organization decision route

Department and Faculty -->Program priority committee --> Program and Budget committee--> Senate --> University council

Go through the same in order to cut some programs that are redundant.  Remember trimming branches makes beautiful tree.

หมวดหมู่บันทึก: เรื่องทั่วไป
คำสำคัญ (keywords): Decision making process for a university
สัญญาอนุญาต: ซีซี: แสดงที่มา-ไม่ใช้เพื่อการค้า-อนุญาตแบบเดียวกัน Cc-by-nc-sa
สร้าง: 06 กันยายน 2554 22:27 แก้ไข: 06 กันยายน 2554 22:27 [ แจ้งไม่เหมาะสม ]
ดอกไม้
สมาชิกที่ให้กำลังใจ: Ico24 NovemberRain, Ico24 คนธรรมดา, และ 2 คนอื่น.
สมาชิกที่ให้กำลังใจ
 
Facebook
Twitter
Google

บันทึกอื่นๆ

ความเห็น

Found this somewhere on the Internet, may be irrelevant to what you wrote above:

What is the Secret of SUCCESS? "RIGHT DECISIONS"

How do you make Right Decisions? "EXPERIENCE"

How do you get Experience? "WRONG DECISIONS!"

;-)

อาจารย์คะ...

แนะนำว่าตรงคำสำคัญ ใส่คำว่า คณะอุตสาหกรรมเกษตร ไว้อีกคำก็ดีนะคะ

ขอบคุณสำหรับความรู้ดี ๆ ที่นำมาแบ่งปันกันค่ะ

Have you ever bought something because of how the package looks?

Making a decision on a product has a lot to do with how you would package it.

Work is the same way. You can package your work assignment or your project to collaborate with friends. But how would you make the people see the importance and want to be a part of your work. is a challenge, right?

You may consider how you want to "package" it. Because people will "buy-in" what they feel there is value (benefits) to them.

Example: You have a new software that you think the office needs to buy so your work can be more efficient. Nobody wants this. And your boss is money conscious. What to do?

Look for things that are problematic among your coworkers. Challenge yourself by thinking how this new software would help solve these problems. Start approach your co-workers to let you try use this program to help them (who would not want help?) Show by reporting to every one including the boss.

You can package it as the "problem solver" software rather than just another office software.

Conclusion: decision can be easily made when people see it benefits them not you.

ร่วมแสดงความเห็นในหน้านี้

ชื่อ:
อีเมล:
IP แอดเดรส: 3.234.214.179
ข้อความ:  
เรียกเครื่องมือจัดการข้อความ
   
ยกเลิก หรือ